قد علم کردن شیائومی در برابر سامسونگ در بازار موبایل
رقابت امروزه فضای تازهای پیدا کرده است؛ اگر تا دیروز بخش بزرگی از سهم بازار میان دو رقیب قدیمی و بزرگ، یعنی سامسونگ و اپل، تقسیم شده بود، امروزه یک رقیب بسیار قوی و تازه نفس به جمع آنها اضافه شده است. طبق آماری که به تازگی منتشر شده شیائومی دیگر شخص سوم میدان نیست و با کنار زدن اپل به اصلیترین رقیب سامسونگ بدل شده است. اگر شما از دوستداران شیائومی نباشید بازهم خبر خوشحال کنندهای برای شما وجود دارد؛ چراکه برندهای دیگر نیز وادار به توسعه و تقویت گوشیهای خودشان میشوند.
البته این تنها مثال از جذابیتهای رقابت نیست؛ حجم بالای رقابت تولیدکنندگان بزرگ در بازارهای مختلف موجب شد که شکل و شمایل بازارها نیز تغییر کند و موضوع این نوشتار، تغییر سبک و رنگ و بو گرفتن همین بازار است. اما ابتدا میخواهیم از یک رقابت بسیار مطرح بگوییم رقابتی که مدت کوتاهیست شکل گرفته اما سری دراز دارد.
یک ژن خاص در میان برندهای موبایل
تعجبی ندارد با حضور رقبای سرسختی همچون اپل و شیائومی بازهم بیشترین سهم از بازار در دستان سامسونگ جای میگیرد. با اینکه رقبای قدیمیتر این کمپانی همچون الجی یا HTC و سونی، پیش از سامسونگ از اندروید استفاده کردند، اما نتوانستند به موفقیتهای این برند دست پیدا کنند و نکته جالبتر اینکه حتا شرکت اصلی سازنده اندروید، یعنی گوگل، با داشتن گوشیهای هوشمند اختصاصی خود یعنی پیکسل نیز، نتوانست فروشی مشابه یا حتی نزدیک به سامسونگ کسب کند. سالها ساخت و عرضه بهترین گوشیهای اندروید، این ویژگی را در ژنتیک سامسونگ کاشته که سامسونگ به برندی شناخته شده تبدیل شود و این ژنتیک، همه دارایی سامسونگ است.
برای خواندن ادامه این مقایسه در دیجیاتو بر روی لینک زیر کلیک کنید: